Zbliżający się jubileusz 50-lecia Muzeum Literackiego Henryka Sienkiewicza jest doskonałą okazją, by wdrożyć nowoczesne technologie, które przyczynią się do popularyzacji życia i twórczości polskiego laureata Nagrody Nobla, znanego w kraju i za granicą.
Dofinansowane zadanie polega na zakupie i instalacji audioprzewodników wraz z oprogramowaniem i niezbędną infrastrukturą techniczną. System audioprzewodników obejmie zwiedzanie wystawy stałej oraz wystaw czasowych w Muzeum Literackim Henryka Sienkiewicza, oddziale Biblioteki Raczyńskich. Z zakupionego sprzętu korzystać będą w przyszłości zwiedzający posługujący się językiem polskim, wybranymi językami obcymi, a także osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami słuchu, wzroku i intelektualnymi. Inwestycja zwiększy potencjał edukacyjno-animacyjny zwiedzania, uatrakcyjni dotychczasową ofertę kulturalną i znacząco wpłynie na jej dostępność.
Grupa docelowa
DZIECI I MŁODZIEŻ SZKOLNA – stanowią znaczącą grupę naszych gości muzealnych. Najczęściej odwiedzają nas wspólnie z nauczycielami w trakcie roku szkolnego, w ramach lekcji lub wycieczek tematycznych. Celem wizyty jest nie tylko poszerzenie wiedzy, zdobycie nowych umiejętności, ale także kontakt z artefaktem historycznym. Korzystają wówczas z dostępnej oferty edukacyjnej, zazwyczaj oprowadzania. Wdrożenie nowoczesnych technologii w postaci audioprzewodników z pewnością zwiększy atrakcyjność zwiedzania muzeum dla dzieci i młodzieży szkolnej.
DOROŚLI – to odbiorcy, którzy pragną przede wszystkim pogłębić wiedzę na interesujący ich temat, ale także miło spędzić swój wolny czas. Od instytucji kultury oczekują wysokich standardów, innowacyjności i atrakcyjnego przekazu. Lokalizacja muzeum przy Starym Rynku w Poznaniu znacząco przyciąga zwiedzających indywidualnych, w tym obcokrajowców, którzy w ramach zwiedzania miasta, wstępują do naszego muzeum. Zwiedzenia wystawy z audioprzewodnikiem umożliwi tej grupie odbiorców pogłębienie wiedzy i uatrakcyjni pobyt w muzeum.
SENIORZY – stanowią liczną grupę naszych gości muzealnych. Często korzystają z dostępnej oferty kulturalnej, przychodząc na wybrane wydarzenia muzealne. Coraz chętniej korzystają z nowoczesnych technologii, łącząc je z dobrymi praktykami.
Dodatkowo zakładamy wdrożenie ścieżek dla obcokrajowców, między innymi w języku angielskim, niemieckim, francuskim i ukraińskim (mając na uwadze liczną grupę odbiorców muzeum, jaką są obecnie migranci z Ukrainy).
